15-27 Temmuz 2024 (Köy'e geliş 14 Temmuz, Köy'den ayrılış 27 Temmuz)
Dersler sırasında öğrenciler basit bilgisayar oyunları tasarlayıp geliştirecek. Bilgisayar oyunlarındaki nesne ve oyuncaların hareket ve etkileşimi temel matematik/geometri ve fizik bilgisi ile analiz edilir. Bu şekilde öğrenciler farklı derslerde öğrendikleri temel bilgileri problem çözümünde kullanırlar. Örneğin oyun karakterinin ödülü yakalaması hareket, hız gibi kavramlar ile somutlaşır. Daha sonra aşama aşama öğrenilen bilgisayar programlama becerileri ile bu hareket ve etkileşimler bilgisayar programında ifade edilir.
Derslerde kullanılan araçlar ve malzemeler ABD`deki Bootstrap World programından uyarlanmıştır. Bootstrap World ABD`nin National Science Foundation (Ulusal Bilim Kurumu), President Obama`nın "Computer Science for All" (Herkes için Bilgisyar Bilimleri) girişimi ve code.org gibi kurumlar tarafından destekleniyor. Google, Microsoft gibi şirketler de bu girişimlere destek veriyor.
Uygulamalar özel eğitim amaçlı programlama dilleri kullanılarak yapılır.
Hiçbir önkoşul olmayan bu kampta öğrencilere sorun analiz etme, matematiksel kavramları kullanarak sorun çözme ve çözümü bilgisayar programına çevirme gibi beceriler kazandırılmaktadır.
İlköğretim 8`inci sınıfı bitiren öğrenciler ile lise son sınıf arası öğrenciler (14 - 18 yaş aralığındaki öğrenciler). Herhangi bir bilgisayar önbilgisi gerekmez, zararlı bile olabilir.
Kampın ücreti, dört öğün yemek, konaklama, dersler ve her türlü temel ihtiyaçlar dahil, koğuşlar için 16900 TL, çadırlar için 13400 TL'dir. Geziler ücrete dahil değildir. İhtiyacı olanlar burs için başvurabilirler. Bu ücretler Mart ayının sonuna kadar geçerlidir. Ekonomik sebeplerle fiyatların Mart'tan sonra değişme ihtimali vardır.
26 kişi
Çiğdem Şahin - cigdemsahin@nesinkoyleri.org
Başvurunuz ulaştığında, başvurunuzu aldığımıza dair bir onay mesajı göndereceğiz. Eğer üç dört gün içinde mesaj almamışsanız lütfen bir daha yazın, başvurunuz muhtemelen elimize geçmemiştir.
Başvuru formuBaşvurular toplu olarak değerlendirilecektir. Ödeme ve kayıtla ilgili tüm işlemler başvurunuz kabul edildikten sonra yapılacaktır. Son başvuru tarihi: xxx
Saatler | Gün 1 | Gün 2 | Gün 3 | Gün 4 | Gün 5 | Gün 6 |
09:00-11:00 | Programlama dili için araçları tanıma, basit komutlarla şekiller çizme. | Fonksiyonlar ve ifade değeri.Farklı değer tipleri (görüntü, metin, sayı) ile çalışma. | Basit animasyonlar. Tasarım reçetesi ile görsel veya cebirsel fonksiyonlar tanımlama. | Mantıksal değerler ve fonksiyonlar. | İki boyutlu koordinat sisteminde hareket. | Oyundaki ek olayların kodlanması. |
11:00-13:00 | Koordinat kavramı. Oyun tasarımı için beyin fırtınası. | Değişken kullanımı. Fonksiyon tanımlama. | Programdaki hataları anlama ve giderme. | Oyun karakterlerinin yerini ve çarpışmasını kodlama. | Oyundaki çarpışma gibi olayların koşulsal analizi. | Oyunun ilk versiyonunun hazırlanması. |
16:00-18:00 | Programlama dilinin grameri ve basit cümleler. | Fonksiyon tasarımı çalışmaları. | Oyun canlanıyor: hareketi programlama. | Koşullu dallanma ve koşullu ifadeler. | Koşullu ifadelerle egzersizler. | Birbirlerinin oyununu deneyimleme ve geri besleme. |
Saatler | Gün 7 | Gün 8 | Gün 9 | Gün 10 | Gün 11 |
09:00-11:00 | Gerçek dünya problemlerini veri yapısı ile temsil etme. | Animasyon ve animasyon tasarımlarının veri yapılarıyla temsili. | Daha gerçekçi bir oyun, rasgele olayların yaratılması. | Oyun dünyasının kendi kendine değişimi. | Oyun açılışı için son hazırlıklar. |
11:00-13:00 | Veri nesnesi ürete ve tüketen fonksiyonlar yazma. | İlk hafta oyununun nesnelere uyarlanması. | Sıfırdan oyun yaratma: oyun dünyasının tasarım ve çizimi. | Oyuncu hamlelerinin yakalanması. | Biribirinin oyunlarını deneme, hata yakalama ve giderme. |
16:00-18:00 | Veri nesnesi kullanarak görüntüler üretme. | Kullanıcı eylemlerinin (klavye ve fare) kullanımı ve koşullu işlemler. | Oyunda hareketin gerçekleştirilmesi. | Oyundaki tehlike faktörünün gerçekleştirilmesi. | Kendi kendine eğitime devam için egzersizler, ve kaynakların tanıtımı. |