Cebir ve Bilgisayar Programcılığı Yaz Kampı

27/07/2020 - 09/08/2020

Tarih:

27 Temmuz - 9 Ağustos 2020 (Köy'e geliş 26 Temmuz, Köy'den ayrılış 9 Ağustos 2020'dir.)

Genel Bilgi:

Sevgili Öğrenciler,
Koronavirüs illeti hepimizin malumu. Çok zor bir karar vermemiz gerekti. Hem sizin geleceğiniz için, hem misyonumuz için, hem de finansal durumumuz için çok zor bir karar. Bu ortamda bir yaz kampı yapmak çılgınlık, çılgınlık olmasa bile büyük sorumluluk. Bu sorumluluğu üstlenemedik, üstlenmeye hakkımızın olduğunu da düşünmüyorum.
Geciktik çünkü çok istemeye istemeye verdik bu kararı.
Cebir ve Bilgisayar Programcılığı yaz kampı da iptal edildi maalesef.
Kayıt yaptıran ve ödeme yapan tüm öğrencilere ödemeleri iade dilecektir.
Seneye daha sağlıklı bir dünyada görüşmek umuduyla hepinizin gözlerinden öperim.
Ali Nesin

Amaç:

Dersler sırasında öğrenciler basit bilgisayar oyunları tasarlayıp geliştirecek. Bilgisayar oyunlarındaki nesne ve oyuncaların hareket ve etkileşimi temel matematik/geometri ve fizik bilgisi ile analiz edilir. Bu şekilde öğrenciler farklı derslerde öğrendikleri temel bilgileri problem çözümünde kullanırlar. Örneğin oyun karakterinin ödülü yakalaması hareket, hız gibi kavramlar ile somutlaşır. Daha sonra aşama aşama öğrenilen bilgisayar programlama becerileri ile bu hareket ve etkileşimler bilgisayar programında ifade edilir.
Derslerde kullanılan araçlar ve malzemeler ABD`deki Bootstrap World programından uyarlanmıştır. Bootstrap World ABD`nin National Science Foundation (Ulusal Bilim Kurumu), President Obama`nın "Computer Science for All" (Herkes için Bilgisyar Bilimleri) girişimi ve code.org gibi kurumlar tarafından destekleniyor. Google, Microsoft gibi şirketler de bu girişimlere destek veriyor.
Uygulamalar özel eğitim amaçlı programlama dilleri kullanılarak yapılır.

Hiçbir önkoşul olmayan bu programda öğrencilere sorun analiz etme, matematiksel kavramları kullanarak sorun çözme ve çözümü bilgisayar programına çevirme gibi beceriler kazandırılmaktadır.

Hedef Kitle:

İlköğretim 8`inci sınıfı bitiren öğrenciler ile lise son sınıf arası öğrenciler (14 - 18 yaş aralığındaki öğrenciler). Herhangi bir bilgisayar önbilgisi gerekmez, zararlı bile olabilir.

Ücret:

Yaz kampının ücreti, dört öğün yemek, konaklama, dersler ve her türlü temel ihtiyaçlar dahil, koğuşlar için 2650 TL, çadırlar için 1950 TL`dir. Geziler ücrete dahil değildir. İhtiyacı olanlar burs için başvurabilirler.

Kontenjan:

26 kişi.

İletişim Kişisi:

Çiğdem Şahin - cigdemsahin@nesinkoyleri.org

Başvuru:

Başvurunuz ulaştığında, başvurunuzu aldığımıza dair bir onay mesajı göndereceğiz. Eğer üç dört gün içinde mesaj almamışsanız lütfen bir daha yazın, başvurunuz muhtemelen elimize geçmemiştir.

Kayıt Uyarı:

Başvurular toplu olarak değerlendirilecektir. Ödeme ve kayıtla ilgili tüm işlemler başvurunuz kabul edildikten sonra yapılacaktır. Son başvuru tarihi: 15 Mart 2020 23:59. Başvuru değerlendirmelerinin son günü: 19 Nisan 2020.

Eğitimciler:

Program:

Saatler 27.Tem 28.Tem 29.Tem 31.Tem 1.Ağu 2.Ağu
08:00-10:00 Programlama dili için araçları tanıma, basit komutlarla şekiller çizme. Fonksiyonlar ve ifade değeri.Farklı değer tipleri (görüntü, metin, sayı) ile çalışma. Basit animasyonlar. Tasarım reçetesi ile görsel veya cebirsel fonksiyonlar tanımlama. Mantıksal değerler ve fonksiyonlar. İki boyutlu koordinat sisteminde hareket. Oyundaki ek olayların kodlanması.
10:00-12:00 Koordinat kavramı. Oyun tasarımı için beyin fırtınası. Değişken kullanımı. Fonksiyon tanımlama. Programdaki hataları anlama ve giderme. Oyun karakterlerinin yerini ve çarpışmasını kodlama. Oyundaki çarpışma gibi olayların koşulsal analizi. Oyunun ilk versiyonunun hazırlanması.
16:00-18:00 Programlama dilinin grameri ve basit cümleler. Fonksiyon tasarımı çalışmaları. Oyun canlanıyor: hareketi programlama. Koşullu dallanma ve koşullu ifadeler. Koşullu ifadelerle egzersizler. Birbirlerinin oyununu deneyimleme ve geri besleme.

 

Saatler 3.Ağu 4.Ağu 5.Ağu 7.Ağu 8.Ağu
08:00-10:00 Gerçek dünya problemlerini veri yapısı ile temsil etme. Animasyon ve animasyon tasarımlarının veri yapılarıyla temsili. Daha gerçekçi bir oyun, rasgele olayların yaratılması. Oyun dünyasının kendi kendine değişimi. Oyun açılışı için son  hazırlıklar.
10:00-12:00 Veri nesnesi  ürete ve tüketen fonksiyonlar yazma. İlk hafta oyununun nesnelere uyarlanması. Sıfırdan oyun yaratma: oyun dünyasının tasarım ve çizimi. Oyuncu hamlelerinin yakalanması. Biribirinin oyunlarını deneme, hata yakalama ve giderme.
16:00-18:00 Veri nesnesi kullanarak görüntüler üretme. Kullanıcı eylemlerinin (klavye ve fare) kullanımı ve koşullu işlemler. Oyunda hareketin gerçekleştirilmesi. Oyundaki tehlike faktörünün gerçekleştirilmesi. Kendi kendine eğitime devam için egzersizler, ve kaynakların tanıtımı.


CS:  Chris Stephenson – İstanbul Bilgi Üniversitesi Matematik Bölümü (emeklisi)
MG:  Doç.Dr. Mehmet Gençer –  İzmir Ekonomi Üniversitesi İşletme Bölümü
TY: Y Doç Tuğba Yıldız – İstanbul Bilgi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü