Grup 1 – Lise 3 ve 4`üncü sınıf öğrencileri ve üniversitelerin sanat bölümlerin 1 ve 2`nci sınıfında okuyan 17-21 yaş arasındaki öğrenciler. Ancak farklı yaş gruplarının başvuruları da değerlendirmeye alınacaktır.
Grup 2 – Eğitim süreçlerini tamamlamış, ya da tamamlamakta olan ve yeni başvurulara hazırlanan 22-35 yaş arası sanatçılar. Yüksek lisans, doktora gibi eğitim programları ile sanatçı rezidansları ve sergi başvurularını hedefler.
Atölye çalışmaları çoğunluklu olarak üçer saat, kuramsal dersler ise ikişer saat olarak planlanmıştır. Ayrıntılar aşağıdaki çizelgededir.
Lütfen başvuru formunuzla birlikte yazı ve sanatsal çalışmalarınızdan derlediğiniz en fazla 5 işten oluşan dijital portfolyonuzu nesinsanatkoyu@gmail.com gönderiniz.
Kayıt: Belli aralıklarla başvurular değerlendirilir ve sonuçları e-postayla iletilir. Ödeme ve kayıtla ilgili tüm işlemler başvurunuz kabul edildikten sonra yapılacaktır.
Sanatçı Sunumları ve Film Gösterimleri ilerleyen tarihlerde ayrıntılı olarak duyurulacaktır.
Portfolyo sunumları, her öğrenci tarafından 20şer dakikalık sunumlar olarak yapılacaktır.
Koordinasyon: Işın Önol
nesinsanatkoyu@gmail.com
DERS DETAYLARI
Zamansızlar Atölyesi
Evrim Kavcar & Raziye Kubat
“Zamansızlar” atölye çalışmaları Evrim Kavcar-Raziye Kubat’ın ortaklaşa, eşzamanlı-eşzamansız deneyimlerini katılımcılarla paylaşacaklar ve belki de tuhaf bir zaman yolculuğunda eşlikçi olacaklar.
Malzemeler her şey; gravür, kil, taş, kalem kağıt, harita, Nesin Köyü’nün her dokusu, her açısı ve hatta acı bir demli çayı da dahil. Efes’de Nike ile buluşulacak, Nike daveti kabul ederse, zamansızca ve belki de umarsızca olacak. Bilmiyoruz. Bildiğimiz zamanımız-zamansızlığımız lineer-tek çizgi değil, eğilip bükülen, salyangozun dairesel dönüşleri, dönen başımız açılan-kapanan gözlerimiz.
İki sanatçı bu yıl sanat köyündeki geçmiş yıllardaki deneyimlerini de baz alarak, zamana cuk oturmamış ama dağlarda, yollarda, taşlarda, kağıtlarda, kitaplarda yolunu-yerini bulmuş illüzyonuyla oynamaya ve zamansızlığının keyfini çıkaran çalışmaların, zihinlerin, kalplerin yolculuğuna eşliğe hazırlar.
Endüstri Devriminden Büyük Veri’ye Görsel Kültür
Almıla Akdağ Salah
Bu ders dizisinde Endüstri Devrimi ile birlikte başlayarak görme duygusunun 19. ve 20. yüzyıllarda sanatçılar, psikologlar, bilişsel bilimciler ve bilgisayar bilimcileri tarafından nasıl irdelendiğine değineceğiz. Görme duygusunun batı dünyasında tuttuğu yeri, görme teorilerini, görme pratiklerini, görselliğin günümüzdeki yerini araştırmak için başlangıç (ve bitiş) noktamız Görsel Kültür Çalışmalarının neden ve nasıl ortaya çıktığı olacak. Bu sorulara yanıt ararken internetin yaygınlaşması ve sosyal medya ile hayatımıza giren ‘selfie’ çılgınlığımızdan tutun sosyal ağların yardımıyla paylaştığımız milyonlarca fotoğraf ve resmin hayatımızda, sanatta, toplumdaki yerine kadar pek çok konuya dokunacağız.
Suyu Aramak; Bir Yürüme Atölyesi
Serkan Taycan
Bu atölye yürümek ve okumak arasındaki ilişkiyi incelerken, yürüyüşün doğal ritmini önemseyerek doğa-kültür ikiliğine odaklanır. Yürüme-sanat-hayat-bilim arasındaki felsefi ve edebi metinlerin beraber ve doğa içinde okunarak tartışılmasını yöntem olarak benimser; ‘suyu aramak’ metaforu üzerinden kendisini doğanın akışına bırakır.
Evrim Kavcar
http://evrimkavcar.com/
Sanat üretiminde tanık ile düşleyen arasında köprü kuran Evrim Kavcar, gündelik yaşamın tuhaf ve kırılgan karşılaşma anlarına odaklanır. Önemsiz görünse de akla kılçık gibi takılan anları çalışmak, kişisel ile toplumsal, şiirsel ile politik arasında bir hafızayı harekete geçirir. Mekanlarla hafıza katmanları ve edebiyat üzerinden ilişkilenen çalışmalara vesile olur. Kavcar, lisansını MSGSÜ Heykel Bölümü’nde (2000), Yüksek Lisansını Fulbright bursuyla San Francisco Art Institute’te (2003), Sanatta Yeterlik çalışmasını MSGSÜ’de (2011) tamamlamıştır. 5inci Sinop Bienali’nde, 3üncü Mardin Bienali’nde, PiST/// Disiplinlerarası Proje Alanı’nda, 28inci Uluslararası İstanbul Film Festivali’nde, Künstlerhaus Bethanien’da, DEPO, HAFRİYAT, PiST ve Daire Sanat’ta, Berlin Apartman Projesi`nde çeşitli sergi ve video gösterimlerinde yer almıştır. Mardin Artuklu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü’nde öğretim üyesidir.
Raziye Kubat
www.raziyekubat.com
1989 yılında Mimar Sinan Üniversitesi GSF Resim Bölümü ve Uygulama Atölyesi-Gravür’den mezun oldu. Yurt içi ve yurt dışı bir çok kişisel, grup ve konsept sergilerinde yer aldı. Çalışmalarını İstanbul’daki atölyesinde sürdürmektedir. Sanatçı, kendi çalışmalarında yıllarca kullandığı baskı tekniklerini ve bu tekniklerin sınırsızlığını; yürüttüğü atölye çalışmalarında öğrencileriyle paylaşmıştır. İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti etkinlikleri kapsamında Kadırga’daki merkezde yaklaşık bir yıl boyunca tüm semt çocuklarına ve gençlerine gravür eğitimi vermiştir. 2012’de ‘Dalgın Sular’ / Çizgi Roman / Sosyal Sorumluluk Projesi’nde “Sürgünlerin İzinde” başlığıyla, Adapazarı’nda yaşayan Kafkas halklarıyla baskı çalışmalarında bulunmuştur. Bir çok gravür atölyesi çalışması gerçekleştirmiştir. Nesin Vakfı Sanat Köyünde bu yaz 3. kez atölye çalışmasını gerçekleştirecektir.
Serkan Taycan
http://www.serkantaycan.com/
1978, Türkiye.
Mühendislik eğitiminin ardından Nordens Fotoskola’da belgesel fotoğraf eğitimi gördü. Yüksek lisans eğitimini Sabancı Üniversitesi Görsel Sanatlar ve Helsinki Aalto Üniversitesi Fotoğraf bölümlerinde tamamladı.
Çalışmaları Venedik Mimarlık Bienali, İstanbul Bienali, Helsinki Fotoğraf Bienali, Sinop Bienali, Selanik Fotoğraf Bienali’nin yanı sıra MAXXI, SALT, Istanbul Modern, Saint-Petersburg Rusya Ulusal Fotoğraf Merkezi ve Malmö Müzesi gibi kurumlarda sergilenmiştir. 2015 yılında Cité Internationale des Arts, Paris ve 2016 yılında Delfina Vakfı, Londra misafir sanatçı programlarına katılmıştır.
Bir sanatçı kolektifi olan RecCollective’in üyesidir. İstanbul’da yaşamakta ve çalışmaktadır.