Saatler
|
23.Nis
|
24.Nis
|
25.Nis
|
26.Nis
|
07,30-08,45
|
Kahvaltı | Kahvaltı | Kahvaltı | |
09,00-10,30
|
KFF | BM | KM | |
11,00-12,30
|
BM | KFF, KSB | BM | |
12,30-13,30
|
Yemek | Yemek | Yemek | Yemek |
13,30-14,30
|
Serbest zaman | Serbest zaman | Serbest zaman | Toparlama ve son tartışmalar |
14,30-16,00
|
KFF | KSB | KM | Toparlama ve son tartışmalar |
16,30-18,00
|
BM | KFF | FGSD | |
18,00-19,30
|
Resepsiyon, yemek | Serbest zaman | Serbest zaman | |
19,30-20,30
|
Resepsiyon, yemek | Yemek | Yemek | |
21,00-24,00
|
İspat fikrinin oluşumu | AİHM | İstanbul silütinde camiler |
Başlık: Kuantum Fiziği ve Felsefesi (KFF)
Eğitmen: Necmi Buğdaycı
Oturum Sayısı: 4
İçerik:
Başlık: Kuantum Mekaniğinin Matematiği (KM)
Eğitmen: Necmi Buğdaycı
Oturum Sayısı: 2
İçerik:
Başlık: Kuantum ve Sosyal Bilimler (KSB)
Eğitmen: Oktay Özdemir
Oturum Sayısı: 1
İçerik:
Başlık: Bulanık Mantık (BM)
Eğitmen: Mustafa Suphi Erden
Oturum Sayısı: 4
İçerik:
Başlık: Fiziksel Gerçeklik ve Subjektif Deneyim (FGSD)
Eğitmen: Saffet Murat Tura
Oturum Sayısı: 1
İçerik: Bugün elimizde oldukça gelişmiş bir kozmogenetik teori bulunmakta. Keza gezgenin ve gezegendeki hücre öncesi süreçler de dahil biyolojik evrimin nasıl oluştuğuna dair önemli bilgilere sahibiz. Bununla beraber bütün bu bilimsel açıklamalar evrimin belli bir aşamasında ortaya çıktığı anlaşılan ağrı, acı, bulantı hissi, duygu, düşünce, rüya ya da renk veya koku algısı gibi örneklerde ifadesini bulan subjektif deneyimlerin doğasını kavramamıza imkan vermiyor. Bunlar fiziksel gerçekliğin bir parçası mı? Yoksa kozmogenezin belli bir aşamasında tamamen fizik dışı formlar ortaya çıkmış olabilir mi? Fiziksel gerçekliği nasıl tanımlamalıyız? Subjektif deneyimler fiziksel gerçekliğin bir parçasıysa bunların fiziksel doğası ne olabilir? Bunlar temel parçacıkların belli bir kuantum organizasyonu mu? Yoksa büsbütün farklı ve indirgenemez, kozmogenetik olarak yeni enerji formları mı? Beynin nasıl bir fiziksel özelliği var ki subjektif deneyimlerin ortaya çıkmasına neden olabiliyor? Subjektif deneyimler, klasik fizikle açıklanabilir olan beynin nöral faliyetlerini, dolayısıyla organizmanın davranışlarını etkiliyor olabilir mi? Eğer subjektif deneyimler fiziksel gerçekliğin bir parçasıysa bunları incelemek için özel araştırma yöntemleri geliştirmemiz gerekir mi? Konuşmada bu gibi sorulara yanıt aranacaktır.
Başlık: İspat Fikrinin Oluşumu
Eğitmen: Feza Arslan
Oturum Sayısı: –
İçerik: Matematiksel kavramların ve ispat fikrinin evrimi; Mısır, Çin ve Yunan matematiklerinde ispat fikri ve aksiyomatik yöntem.
Başlık: AİHM
Eğitmen: Serkan Cengiz
Oturum Sayısı: –
İçerik: Sunumda Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi`nin kuruluşu, yapısı, işleyişi, Avrupa Demokrasisi açısından oynadığı rol ile Türkiye ve diğer ülkeler açısından verilmiş kararlar ve bu kararların o ülkelerin ulusal hukuklarına etkilerinin aktarılması planlanmaktadır.
Başlık: İstanbul Silüetinde Camiler
Eğitmen: Muzaffer Özgüleş
Oturum Sayısı: –
İçerik: Bu sunuşta, Konstantinopolis`in düşüşü veya İstanbul‘un fethiyle başlayan üç yüzyıllık süreçte şehrin panoramasındaki çarpıcı değişim, tarihi yarımada üzerinde inşa edilen ve şehrin siluetini oluşturan 10 anıtsal cami üzerinden anlatılacak. 1453`e kadar Ortodoksluk`un başkenti olan şehrin birkaç yüzyıl içinde batılı seyyahların aklında minare ve kubbeleriyle yer edişinin nedeni, başka bir deyişle İstanbul`u Galata`dan seyrederken gördüğümüz büyüleyici resmin ortaya çıkışı ele alınacak. Görsel öğelerle desteklenecek sunuşun ana eksenini, söz konusu 10 caminin tarihi ve mimarisi oluşturacak. Bunun yanı sıra siluetteki değişimin anlamı, iktidarın yapıya dönüşümü bağlamında irdelenecek. Ayrıca edebiyatta bu eserlere yapılan göndermelere ve yapılara dair söylencelere de yer verilecek.